Welkom op de site van Oranjevereniging IJhorst-Lankhorst

Data activiteiten 2018 zie “Nieuws”

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De Oranjevereniging IJhorst- Lankhorst is opgericht in 1939 en is daarmee één van de oudste verenigingen van ons dorp. Het doel is verschillende feestelijke activiteiten te organiseren voor- en door de bevolking. En ook zeker de saamhorigheid in en om het dorp te versterken.

De hoofdactiviteit is al sinds jaar en dag het “Rieversterfeest” wat wordt gehouden in de     zomermaanden juli of augustus, afhankelijk van de schoolvakanties.

Al maanden voor het feest zijn de vele straten, buurten en groepen bezig met de voorbereidingen in de vorm van het maken van straat/buurt versiering, een versierde wagen, of een act in elkaar zetten voor het populaire ” IJhorstersongfestival” .

De andere ( ook zeker belangrijke) activiteiten die georganiseerd worden zijn:

- Palmpaasoptocht “haantie op een stokkie” voor de jongste leden op palmzondag.

- Dodenherdenking op 4 mei.

- Puzzelwandeltocht op Koningsdag voor jong en oud.

- Zonnedag op de derde woensdag van mei, een dagje uit met de 55 plussers.

- Elke 5 jaar een gezamenlijk vuurwerk tijdens de jaarwisseling.

Daarnaast wordt er aandacht besteed aan hoogtijdagen van ons Koningshuis, zoals verjaardagen geboortes en jubileums.

Waarin een klein dorp groot kan zijn blijkt wel uit het aantal deelnemers bij de verschillende activiteiten zoals o.a.:

- De traditionele optocht van versierde groepen en wagens tijdens het feest die één van de grootste is in  de omgeving.

- “IJhorstersongfestival”, wat een totaal avondvullend programma is met een volle feesttent voor en door  IJhorsters van elke leeftijd.

- De “Zonnedag” , de laatste jaren zoveel deelnemers dat we met 2 bussen gaan.

Een gezonde club die zeer belangrijk is voor het leven en wonen in een kleine gemeenschap!

NOG GEEN LID??  Meld u aan via het kopje “contact” elders op deze site, ook daar vindt u wat de lidmaatschapskosten zijn.