Verslag palmpasen 2015

Op palmzondag werd weer de palmpaasoptocht georganiseerd. De weergoden waren ons gunstig gezind en zo konden we zondag 29 maart 36 kinderen welkom heten op basisschool de Iekmulder.

Alle stokken werden toch maar voor de zekerheid binnen gestald. Terwijl de kinderen in school een mooie film van Happy Feet aan het kijken waren, werden de stokken door een vakkundige jury beoordeeld. Jannie had de zware taak om de 35 stokken (waarvan 1 dubbele haan) in 3 groepen in te delen. Onder toeziend oog van de leerkrachten, ouders en andere familieleden werden de gemaakte creaties goed bekeken.

Daarna liepen de kinderen onder muzikale begeleiding van draaiorgel de Parel in een optocht door het dorp, zodat alle dorpsbewoners ook de kans kregen om de mooie en originele stokken te bewonderen. De optocht eindigde bij café ’t Vosje waar alle deelnemers een glas appelsap kregen en voorzitter Marcel Klomp aansluitend overging tot de prijsuitreiking.

De jury kwam tot de volgende indeling:

1e prijzen:                                                                                                                   2e prijzen:
Zara Lok                                                                                                                       Jari Klomp
Esmee Linhorst                                                                                                         Ninthe Donker
Riva Lok                                                                                                                      Maaike Gruppen
Jorn Sanders                                                                                                              Ine Donker
Vera Bakker                                                                                                                Daniek Tissingh
Sophie Sanders                                                                                                          Tess Brinkman
Jesper v/d Veen                                                                                                        Seye Oostra
Joyce Rozendom                                                                                                       Maylin Arends
Aniek v/d Veen                                                                                                          Ronieke Oostra

Thomas Donker                                                                                                          Roos Bosch
Mick Hulzebos                                                                                                            Rafael Veijer
Jesper & Noa Gruppen                                                                                             Levi Nijenbrink

3e prijzen:
Tieme Klomp
Ryan Haasjes
Fay Donna van Gelder
Chakyra Haasjes
Rose-Zara Carabain
Marit ter Steege
Floor Tissingh
Damian Bosch
Daniel Veijer
Manon Gruppen
Sion Veijer

Alle kinderen mochten een cadeautje uitzoeken van de cadeautafel (1e prijzen eerst en daarna de volgende groepen) en met tevreden gezichten gingen alle deelnemers naar huis.

De Oranjevereniging kan weer terugkijken op een geslaagde activiteit en bedankt iedereen die heeft geholpen bij het mogelijk maken van deze palmpaasoptocht.