Verslag Palmpasen 2016

Op palmzondag werd weer traditioneel de palmpaasoptocht georganiseerd. Op deze eerste Lentedag in 2016, werkte het weer niet helemaal mee. Wel konden we zondag 20 maart 29 kinderen welkom heten op basisschool de Iekmulder.

Alle stokken werden voor de zekerheid toch maar binnen gestald. Terwijl de kinderen in school een mooie film van de Minions aan het kijken waren, werden de stokken door een vakkundige jury beoordeeld. Jannie had de zware taak om de 29 stokken in 3 groepen in te delen. Onder toeziend oog van de leerkrachten, ouders en andere familieleden werden de gemaakte creaties goed bekeken.

Daarna liepen de kinderen onder muzikale begeleiding van draaiorgel de Parel in een optocht door het dorp, zodat alle dorpsbewoners ook de kans kregen om de mooie en originele stokken te bewonderen. De optocht eindigde bij café ’t Vosje waar alle deelnemers een glas appelsap kregen en voorzitter Marcel Klomp aansluitend overging tot de prijsuitreiking.

De jury kwam tot de volgende indeling:

1e prijzen:                                                      2e prijzen:

Zara Lok                                                                      Rafael Veijer

Mick Hulsebos                                                          Celine Schoolderman

Riva Lok                                                                       Ryan Haasjes

Jari Klomp                                                                    Jorn Sanders

Rose Zara Carabain                                                  Sander Donker

Tieme Klomp                                                             Jesper v/d Veen

Thomas Donker                                                        Ine Donker

Maylin Arends                                                           Manon Gruppen

Sophie Sanders                                                         Seye Oostra

Aniek v/d Veen                                                         Ronieke Oostra

3e prijzen:

Zion Veijer

Iskren ten Hoeve

Fay Donna van Gelder

Ninthe Donker

Damian Bosch

Daniel Veijer

Roos Bosch

Mette Drogt

Levi Nijenbrink

Alle kinderen mochten een cadeautje uitzoeken van de cadeautafel (1e prijzen eerst en daarna de volgende groepen) en met tevreden gezichten gingen alle deelnemers naar huis.

De Oranjevereniging kan weer terugkijken op een geslaagde activiteit en bedankt iedereen die heeft geholpen bij het mogelijk maken van deze palmpaasoptocht.

Foto’s  bekijken?  Zie fotoalbum