Zonnedag 2015

UITNODIGING ZONNEDAG 2015

Ook dit jaar hebben we weer geprobeerd een leuk en interessant programma in elkaar te knutselen voor onze jaarlijkse zonnedag op woensdag 20 mei 2015.

Het programma ziet er als volgt uit:

08:30 uur Vertrek vanaf IJhorst toeristisch richting Lemmerwouda gemaal

10:00 uur Aankomst Woudagemaal :

-Ontvangst met koffie en iets lekkers
-Een ervaren vrijwilliger neemt u vanuit het bezoekerscentrum mee over de loopbrug in de wereld van stoom, techniek, architectuur en waterkracht. In het bezoekerscentrum draait een indrukwekkende 3D-film en verder bent u vrij om de expositie te bezichtigen.

12:00 uur na de rondleiding staat er een lunch klaar.

13:30 uur vertrek richting Heerenveen .

14:00 uur aankomst en rondleiding bij het Abe Lenstra stadion:

-rondleiding door het stadion Abe Lenstra
-bezoek aan de Pronkkeamer
-film over sc Heerenveen
-koffie of thee met cake

16:30 uur vertrek via toeristische route richting IJhorst .

17:00/ 17.30 uur diner bij “de eetkamer van IJhorst”, Restaurant Het Vosje

Genoemde tijden zijn een indicatie!

Het Ir. D.F. Wouda-gemaal is het grootste stoomgemaal ooit gebouwd ter wereld en is nog steeds in werking. Het gemaal staat bij Tacozijl (nabij Lemmer) en wordt gebruikt om het waterpeil in Friesland te verlagen als het J.L. Hooglandgemaal bij Stavoren onvoldoende capaciteit kan leveren.

Het Abe Lenstra Stadion is het stadion van sc Heerenveen en is vernoemd naar de voetballer Abe Lenstra

Wilt u mee met, deze altijd, gezellige dag voor de oudere leden onder ons , geef u dan zo spoedig mogelijk op ( UITERLIJK 01 mei 2015) bij een van de bestuursleden.
Voor de prijs hoeft u het niet te laten, de gehele dag volledig verzorgd voor maar € 40,– per persoon, (niet leden € 60,– pp)

Opgave kan via het opgave strookje in “Tussen den en Reest” van april 2015, of een briefje met onderstaande gegevens inleveren voor 1 mei a.s. bij een van de bestuursleden.
Naam, aantal personen, adres, woonplaats, telefoonnummer, wensen zoals dieet, rolstoel,overige.

Marcel, Heerenweg 34                                  Rik, Eleveldstraat 14                                  Mariska, Dennenlaan 10
Ageeth, Eleveldstraat 16                              Anita, Heerenweg 62                                  Henk Dennenlaan 9
Erik, Heerenweg 24                                        Alfred, Heerenweg 53                                Jannes, Larixlaan 1