Zonnedag 2018

ZONNEDAG 2018

Het programma voor Zonnedag 2018 is rond. Op woensdag 16 mei 2018 gaan wij naar Deurningen en Ootmarsum.

Als eerste bezoeken we Landgoed Kaamps. Landgoed Kaamps is een melkveehouderij waar u kunt zien op welke wijze er vandaag de dag op een boerenbedrijf wordt gewerkt en hoe van de melk verschillende “boer Herbert kaas en zuivelproducten” worden gemaakt. Hier krijgt u een rondleiding en dvd presentatie “van gras tot caas” met kaasproeverij.

Tussen de middag is er in Stadshotel Ootmarsum een lunch.

Na de lunch gaan we naar het Onderwijsmuseum Educatorium. Een bezoek aan het schoolmuseum is een Feest der Herkenning. Uw schooltijd komt tot leven. Schoolbanken van toen tot nu, schoolplaten van Jetses en Isings, leesmethodes van Aap, Noot, Mies tot Boom, Roos, Vis, rekenmethodes, inktflessen en pennen, breiwerkjes en nog veel meer, alles roept herinneringen op aan de school van vroeger en nu.

Het programma van deze dag ziet er ongeveer als volgt uit;

• Vertrek 8.30 uur vanaf café ’t Vosje

• Koffie/thee met gebak bij Landgoed Kaamps

• Rondleiding door het bedrijf met dvd presentatie en kaasproeverij

• Lunch bij Stadshotel Ootmarsum

• Bezoek aan schoolmuseum Educatorium

• Diner bij Het Vergulde Ros

Heeft u zin om met deze leuke dag mee te gaan, geeft u zich dan zo spoedig mogelijk op (uiterlijk

12 mei 2018) bij één van de bestuursleden. De kosten voor deze dag zijn, leden € 40,00 per persoon, niet-leden € 60,00 per persoon (contant te voldoen in de bus).