Palmpaas optocht 2012

palpasen 2012 Op palmzondag werd weer de traditionele palmpaasoptocht georganiseerd. De weergoden waren ons gunstig gezind en zo konden we zondag 1 april (geen grapje!) 56 kinderen welkom heten op het plein van basisschool de Iekmulder.

Alle stokken werden gestald op het schoolplein. Terwijl de kinderen in school een mooie film van Dik Trom aan het kijken waren, werden de stokken door een vakkundige jury beoordeeld. Gerjanne Dolfsma had de zware taak om de 52 stokken (waarvan 4 dubbele hanen) in 4 groepen in te delen. Onder toeziend oog van de leerkrachten, ouders en andere familieleden werden de gemaakte creaties goed bekeken.

Daarna liepen de kinderen onder muzikale begeleiding van draaiorgel de Parel in een optocht door het dorp, zodat alle dorpsbewoners ook de kans kregen om de mooie en originele stokken te bewonderen. De optocht eindigde bij café ’t Vosje waar alle deelnemers een glas appelsap kregen en voorzitter Marcel Klomp aansluitend overging tot de prijsuitreiking.

De jury kwam tot de volgende indeling:

1e prijzen: 2e prijzen:
Tieme Klomp
Miradie Wemmenhove
Vera Bakker

Alle kinderen mochten een cadeautje uitzoeken van de cadeautafel (1e prijzen eerst en daarna de volgende groepen) en met tevreden gezichten gingen alle deelnemers naar huis.

De Oranjevereniging kan weer terugkijken op een geslaagde activiteit en bedankt iedereen die heeft geholpen bij het mogelijk maken van deze palmpaasoptocht.