Verslag palmpasen 2017

ORANJEVERENIGING IJHORST – LANKHORST

Palmpaasoptocht

Op palmzondag werd weer traditioneel de palmpaasoptocht georganiseerd. Op deze eerste Lentedag in 2017, werkte het weer geweldig mee. Zo konden we zondag 9 april 30 kinderen welkom heten op basisschool de Iekmulder.

Alle stokken werden buiten in het zonnetje gezet. Terwijl de kinderen in school een mooie film van ‘Mees Kees op de planken’ aan het kijken waren, werden de stokken door een vakkundige jury beoordeeld. Jannie en Klaasje hadden de zware taak om de 30 stokken in 3 groepen in te delen. Onder toeziend oog van ouders en andere familieleden werden de gemaakte creaties goed bekeken.

Daarna liepen de kinderen onder muzikale begeleiding van draaiorgel de Parel in een gezellige optocht door het dorp, zodat alle dorpsbewoners ook de kans kregen om de mooie en originele stokken te bewonderen. De optocht eindigde bij café ’t Vosje waar alle deelnemers een glas appelsap kregen en voorzitter Marcel Klomp aansluitend overging tot de prijsuitreiking.

De jury kwam tot de volgende indeling:

1e prijzen:                                                                                                                         2e prijzen:

Thomas Donker                                                                                                                 Riva Lok

Ninthe Donker                                                                                                                   Rose Zara Carabain

Iskren ten Hoeve                                                                                                                L’aurora van Veen

Jari Klomp                                                                                                                         Zara Lok

Ine Donker                                                                                                                         Tess Brinkman

Tieme Klomp                                                                                                                     Jinthe Botter

Ronieke Oostra                                                                                                                  Chris Wermelink

Fay Donna van Gelder                                                                                                       Damian Bosch

Veerle Botter                                                                                                                      Luc van de Knokke

Seye Oostra                                                                                                                        Roos Bosch

3e prijzen:

Levi Nijenbrink

Sander Donker

Noortje Lubberink

Hailey van Gemert

Lisa Schreur

Ilse Bloemert

Mette Drogt

Tosia Dropek

Maaike Bloemert

Merel Sluiter

Alle kinderen mochten een cadeautje uitzoeken van de cadeautafel (1e prijzen eerst en daarna de volgende groepen) en met tevreden gezichten gingen alle deelnemers naar huis.

De Oranjevereniging kan weer terugkijken op een geslaagde activiteit en bedankt iedereen die heeft geholpen bij het mogelijk maken van deze palmpaasoptocht.