Verslag palmpasen 2019

ORANJEVERENIGING IJHORST – LANKHORST

Palmpaasoptocht

Op palmzondag werd weer traditioneel de palmpaasoptocht georganiseerd. Op deze eerste activiteit in ons 80-jarig jubileumjaar, werkte het weer prima mee. Fris, maar met een zonnetje! We konden op zondag 14 april 43 kinderen welkom heten op basisschool de Iekmulder. Toch weer een aantal meer dan in 2018!

Alle stokken werden buiten op het Rieversterplein gezet. Terwijl de kinderen lekker in en om school aan het spelen waren, werden de stokken door een vakkundige jury beoordeeld. Janny had de zware taak om de 43 stokken in 3 groepen in te delen. Onder toeziend oog van ouders en andere familieleden werden de gemaakte creaties goed bekeken.

Daarna liepen de kinderen onder muzikale begeleiding van draaiorgel de Parel in een gezellige optocht door het dorp, zodat alle dorpsbewoners ook de kans kregen om de mooie en originele stokken te bewonderen. De optocht eindigde dit jaar weer bij het Vosje waar alle deelnemers een glas appelsap kregen. Voorzitter Marcel Klomp ging aansluitend over tot de prijsuitreiking.

De jury kwam tot de volgende indeling:

1e prijzen: 2e prijzen:

Bart Seinen

Louise Nooi

Tiemen Seinen

Alle kinderen mochten een cadeautje uitzoeken van de cadeautafel (1e prijzen eerst en daarna de volgende groepen) en met tevreden gezichten gingen alle deelnemers naar huis.

De Oranjevereniging kan weer terugkijken op een geslaagde activiteit en bedankt iedereen die heeft geholpen bij het mogelijk maken van deze palmpaasoptocht.