Verslag Puzzelwandeltocht Koningsdag 2023

ORANJEVERENIGING IJHORST-LANKHORST

Puzzelwandeltocht 2023

Afgelopen Koningsdag is er weer een puzzelwandeltocht georganiseerd door de Oranjevereniging IJhorst-Lankhorst. Bij perfecte weersomstandigheden starten er 145 deelnemers, verdeeld over 42 groepen, vanaf 18.00 uur bij de Vossenburcht.

De puzzelwandeltocht is bedoeld voor het hele gezin met onderweg diverse vragen en spelletjes. Vanaf de start moest men de kantine uit rechtsaf en op de weg direct weer rechts , hierin ging gelijk al iets mis , maar gelukkig had Mariska dit al gauw onder controle en bracht iedereen op goede weg door men langs de groene container te laten lopen. Daarna werd er een pad ingeslagen en een mooi stuk door het bos richting crossbaan gelopen. Onderweg werden natuurlijk al de nodige vragen beantwoord. In de buurt van de crossbaan stonden Marco en Fabian met smart te wachten met het eerste spel op deelnemers en hier werd vervolgens dan ook fanatiek gebruik van gemaakt. Dit spel bestond uit boerengolf , op een relatief grote afstand werd met 5 ballen in de richting van puntenbakken geslagen.
Na het spel ging men vervolgens richting het Carstenbos om weer een aantal vragen te beantwoorden , daarna richting de Kerstboomberg en richting voetbalveld , hier was de mogelijk om wat te drinken , kaas en worst te snabbelen. Ook was hier was een spel aanwezig. Een spel met zware kogel welke geworpen moest worden om punten te behalen. Hierna ging men weer het bos en vervolgens langs de Koedrift richting Witte Bergen , om vervolgens terug te keren bij de kantine van de Vossenburcht. Toen iedereen binnen was en alle antwoorden waren gecontroleerd, werd door Marcel de antwoorden gegeven op alle vragen die er onderweg beantwoord moesten worden.