Zonnedag 2017

ZONNEDAG 2017

Het programma voor Zonnedag 2017 is rond. Op woensdag 17 mei 2017 gaan wij naar het oosten.

Als eerste bezoeken we Royal Goedewaagen in Nieuw-Buinen. Royal Goedewaagen is één van de oudste aardewerkfabrieken van Europa. Ze maken nog net zo ambachtelijk aardewerk als 400 jaar geleden, maar combineren nu ambachtelijk vakmanschap met de modernste ontwerptechnieken.

Na dit bezoek zullen we de grens met Duitsland overgaan en naar Haselünne rijden waar we Berentzen zullen gaan bezoeken. Bij Berentzen wordt oa. de drank Apfelkorn gemaakt.

Het programma van deze dag ziet er ongeveer als volgt uit;

• Vertrek 8.30 uur vanaf café ’t Vosje

• Koffie/thee met gebak bij Royal Goedewaagen

• Rondleiding door museum en fabriek bij Royal Goedewaagen

• Lunch bij Berentzen

• Rondleiding bij Berentzen + koffie/thee met iets lekkers

• Diner bij ’t Vosje

Heeft u zin om met deze leuke dag mee te gaan geeft u zich dan zo spoedig mogelijk op (uiterlijk 1 mei 2017) bij één van de bestuursleden. De kosten voor deze dag zijn leden € 40,00 per persoon, niet-leden € 60,00 per persoon (contant te voldoen in de bus).

sunny day